TZ: Nápadité a živé Luhačovice. Město představuje historicky první vizuální styl a logo

14. 11. 2019Artalk Infoservis

Nápadité a živé Luhačovice. Město představuje historicky první vizuální styl a logo / Luhačovice / 14. 11. 2019

Luhačovice mají nový vizuální styl od studia Toman Design, které vyhrálo v designérské soutěži pořádané odbornou organizací Czechdesign. Město se novým stylem bude prezentovat nejen jako malebné lázně, ale i jako moderní a příjemné místo k životu. Luhačovice jej využijí ke komunikaci jak směrem k obyvatelům a partnerům, tak k turistům. 

Nový styl je snadno aplikovatelný, nápaditý a živý, představuje komplexní řešení, které zahrnuje nejen kvalitní provedení loga Luhačovic a příspěvkových organizací, ale také doprovodných ilustrací a marketingových textů. Záměrně prvoplánově nevyužívá dekorativní motivy spojené s městem.

„Nejtěžší pro nás bylo najít klíč, jak k celému vizuálu přistoupit. Od začátku jsme věděli, že se chceme vyhnout využití motivů z Jurkovičových staveb. Současně jsme si zakázali „osvědčené přístupy”, kdy se logotyp skládá syntézou zástupných prvků, charakteristických pro město (architektura, příroda, prameny...). Nakonec jsme proto vsadili na plošné ilustrace,“ představuje principy nového stylu Jiří Toman.

Ilustrace svým dekorativním pojetím mohou k Jurkovičovi volně odkazovat, zároveň ale mají současnou podobu s pozitivním nádechem a lehkou mírou nadsázky.

„Zatímco finální podobu vizuálu jsme ladili poměrně dlouho (jak tvarově, tak po stránce barevnosti), o samotném logu jsme měli jasno poměrně brzy: bude typografické a jeho jednoduchá úderná forma bude dobře kontrastovat s pestrými ilustracemi. Celkově nás práce na luhačovickém vizuálu bavila – kdy jindy se vám poštěstí v zájmu inspirace povinně jezdit do lázní,“ doplňuje Toman.

Jana Vinšová z pořádající organizace CZECHDESIGN shrnuje podařený výsledek:„Luhačovice v soutěži našly vizuální styl, jenž je vhodný pro dlouhodobě udržitelnou komunikaci. Předložený návrh značky města zaujal vysokou kvalitou grafického zpracování, jednoduchostí, dobrou čitelností a snadnou použitelností.“

Velmi pozitivně vidí výsledek soutěže i zástupci města. „Profesionálně realizovaný výběr nové vizuální identity přinesl očekávaný výsledek, za kterým si město může stát. Věřím proto, že s novým vizuálem Luhačovic se brzy sžije také veřejnost a naši občané jej vezmou za svůj,“ komentuje výsledek Marian Ležák, starosta Luhačovic.